Simon Wessels is 70 jaar, gepensioneerd, geboren in Groningen, maar woont al ruim 26 jaar in Mierlo. Hij voelt zich helemaal thuis in Mierlo. Hij tennist bij MTV, is trompettist bij de Mierle-Tonnekes, doet mee aan de Mierlose dorpsquiz en fietst graag (op eigen kracht) door Mierlo en omstreken. Hij gaat naar het theater in het Patronaat en met de kleinzonen regelmatig naar Dierenrijk.

Hij is trots op de mooie dingen in Mierlo: het oude Raadhuis, de molen, Strabrechtseheide, Eindhovens kanaal, Bethanië, het bloeiende verenigingsleven.

Als kandidaat voor GroenLinks komt hij graag op voor het algemeen belang. Het belang van natuur en milieu en het belang van mensen die minder goed voor zichzelf kunnen opkomen: Groen én sociaal!

Er is al veel goeds in Mierlo, maar Mierlo is nog niet klaar. Waar wil Simon voor opkomen?

• Snel meer betaalbare woningen, zowel huur als koop. Meer tijdelijke woningen, meer kleine woningen. Niet wachten op lange procedures, maar snel woningen plaatsen op geschikte plekken. Die zijn er genoeg!
  • Volop aandacht voor natuur, groen, duurzaamheid, klimaat. Het heeft allemaal met elkaar te maken. Een gezonde groene omgeving is goed voor ons en nodig voor onze toekomst! We kunnen bijdragen door wat minder vlees te eten, wat minder de auto te pakken, wat minder vliegvakanties naar verre landen te maken. Door duurzaam te bouwen: met milieuvriendelijke materialen en zodanig dat je bij sloop het materiaal kunt hergebruiken. En door te onderzoeken of het mogelijk is om in onze gemeente aardgasvrije wijken te realiseren.
  • In Duitsland bv is het verboden om op zondag lawaai te maken met tuingereedschap, boorhamers, bladblazers etc. Is dat geen goed idee voor Mierlo?
  • En nog veel meer; kijk maar in ons verkiezingsprogramma!