Niek Engbers

Raadslid

Idealistisch, gedreven en betrouwbaar. En een tikje activistisch. Dat is de politieke stijl van Niek. Niek gelooft in het credo: ‘de wereld mooier achterlaten dan je hem aantrof’. Als fractievoorzitter van GroenLinks is hij wars van persoonlijk scoren en zet hij in op samenwerken en verbinden. Niek vindt het belangrijk dat politiek mensen kan inspireren en heeft een eigen, bevlogen politieke stijl.

Van student naar raadslid
Niek is geboren en getogen in Mierlo en is sinds 2010 actief in de lokale politiek. Toen hij begon was hij één van de jongste raadsleden in de gemeenteraad van Geldrop-Mierlo. Niek werd raadslid tijdens zijn studie geschiedenis. Talloze historische gebeurtenissen - het strijden tegen onrecht, ongelijkheid en vervuiling van de wereld - en zijn liefde voor de natuur heeft Niek politiek actief gemaakt.
Hij heeft zich de afgelopen jaren in de raad sterk geprofileerd als een politicus die groen, duurzaamheid en dierenwelzijn hoog op de politieke agenda zet.

Hier staat Niek voor
In de politiek gaat het volgens Niek teveel over cijfers en te weinig over mensen en over idealen. Politici moeten veel vaker praten over wat hen beweegt. De reden dat Niek in de Geldrop-Mierlose politiek zit, is namelijk niet louter toeval. Hij woont hier omdat Geldrop-Mierlo een natuurlijk en landelijk dorp is naast grotere steden. Volgens hem moeten we dat enerzijds koesteren, door Geldrop-Mierlo zo groen en mooi mogelijk te houden! Daarnaast moet er ook veel veranderen..zo moet er meer geïnvesteerd worden in biodiversiteit, duurzaam bouwen, goed openbaar vervoer en ervoor zorgen dat meer veilige (fiets)wegen creëren voor onze kinderen.

Wetenswaardigheden
Niek is een verwoed lezer, met name van boeken over politiek en geschiedenis. Hij reist bijzonder graag om naast cultuur ook veel natuur te ontmoeten. Hij woont samen met zijn vrouw en kinderen in Mierlo. Niek staat daarnaast vijf dagen per week als docent geschiedenis voor de klas. In zijn vrije tijd is hij een actief Scout.

Portefeuille(s)

In de gemeenteraad voert Niek het woord over:

• Algemene zaken
  • Natuur & Milieu