Afval, scheiden maar !

Volgens het Centraal Bureau voor Statistiek produceren Nederlanders jaarlijks 494 kilo afval per persoon. In 2018 was dat een totaal van 8,5 miljard kilogram aan huishoudelijk afval.

Omgerekend is 8,5 miljard kilogram hetzelfde als 2250 Jumbo Jets, de grootste passagiersvliegtuigen ter wereld en dit schetst wel een beeld van hoe groot het afvalprobleem in Nederland is.

Wat doen we met dit afval ? Hoe zinvol is het om dit afval te scheiden en wat is het beste voor het milieu en onze leefomgeving?

Belangrijke vragen voor veel inwoners en zeker ook voor gemeenten. Daarom organiseert GroenLinks Geldrop-Mierlo een informatieavond met gastspreker Arend Bolt.  Bolt heeft in Twente chemische technologie gestudeerd en vervolgens 32 jaar bij Van Gansewinkel gewerkt. Laatste jaren als onderzoeker van verschillende vormen van nascheiding van huishoudelijk afval. Hij heeft deze avond een lezing en probeert antwoord te geven op deze en andere relevante vragen.

Deze avond is vanzelfsprekend voor iedereen die geïnteresseerd is in hoe we met onze grote hoeveelheid afval kunnen en misschien wel moeten omgaan. Iedereen is meer dan welkom !

17 november 2022 aanvang 20:00 uur
D’n Intheek Mierlo