Vier jaar geleden werd ik verkozen tot raadslid; een eervolle en uitdagende taak. Een waarvan je in theorie wel een idee hebt van wat het inhoudt, maar in de praktijk komt er toch heel veel nieuws op je af. Al die verschillende dossiers waar je iets van moet weten, de procedures in de commissies en raad, de samenwerkingen met andere gemeenten,… Af en toe lijkt er geen eind aan te komen.

Dan is het zo belangrijk om mensen om je heen te hebben die hiermee kunnen helpen, en gelukkig had ik dat ook. Met collega-raadsleden Niek en Eliane en burgercommissieleden Amber, Jona en Bianca hebben we een goede fractie opgebouwd waarin we elkaar versterken en helpen. Bovenal met een goede onderlinge samenwerking en sfeer waardoor het soms zware raadswerk toch weer een stukje lichter wordt.

Ik heb als fractievoorzitter en lijsttrekker ontzettend veel zin om de volgende termijn in te gaan. Zeker als ik kijk naar de sterke kandidatenlijst die wij hebben weten samen te stellen, kan ik niets dan trots zijn en heel veel vertrouwen hebben in een mooie nieuwe periode met onze nieuwe fractie.

Met Ingeborg heb ik een geweldig kandidaat-raadslid naast me die op veel verschillende vlakken, zoals wonen, zorg en milieu, een indrukwekkende hoeveelheid kennis en ervaring meeneemt. Amber heeft als burgercommissielid veel indruk gemaakt met haar enthousiasme en optimisme, niet alleen op onze fractie maar ook op de andere partijen in onze gemeente. Een uitstekende toevoeging aan de raad om op te komen voor de belangen van jongeren, die niet altijd voldoende gezien worden in de politiek. Onze veelbelovende jongste kandidaat Tijl draagt daar ook een steentje aan bij: hij moet op moment van schrijven nog 18 worden en wil zich nu al inzetten voor een mooiere, groenere toekomst! En natuurlijk wil het lokale partijbestuur zijn fantastische secretaris Simon niet missen, maar stiekem zie ik  hem toch liever als het vierde GroenLinks-raadslid in Geldrop-Mierlo.

Ons programma staat als een huis en we zijn er klaar voor om de komende vier jaar onze gemeente opnieuw mooier, groener en socialer te maken.

Paul Kuijken,
Lijsttrekker GroenLinks Geldrop-Mierlo