GroenLinks tweede kamerlid Ineke van Gent zei het al: “De balans is helder: 1% reistijdwinst kost 7 verkeerdoden, 34 ernstig gewonden, 700.000 vaten brandstof, vieze lucht en meer herrie voor tienduizenden mensen die langs snelwegen wonen en een kostenplaatje van 139 miljoen euro. Wie de teller op 130 zet, zet het verstand op nul."
WIL JE OOK EEN BUMPERSTICKER, BEL OF MAIL NAAR HET SECRETARIAAT VAN GROENLINKS EN WE KOMEN HEM OP DE FIETS BRENGEN.

Op basis van berekeningen van het Planbureau voor de Leefomgeving berekent GroenLinks dat de snelheidsverhoging 700.000 vaten brandstof per jaar extra kost. In een barrel gaat 158 liter. Dagelijks gaat het hier om 1.900 vaten, ofwel zeker 1,3 vaten per minuut. “Wie kan aan zijn kleinkinderen verantwoorden dat wij de laatste olie er in recordtempo door proberen te jassen, terwijl we ons best zouden moeten doen om met slimme technieken onze olieverslaving wat te temperen,” aldus GroenLinkser Van Gent.
Wij zijn dat van harte met haar eens en willen onze afkeuring laten zien en horen voor deze onverantwoorde maatregel van dit rechtse kabinet.
Het bestuur heeft de bumperstickers besteld om leden en sympathisanten aan het autorijdend publiek te laten weten dat wij het niet eens zijn met deze symboolpolitiek.
Je kunt één of meer stickers ophalen bij de secretaris: Elendil 67 Geldrop, of bestellen per mail (geldrop-mierlo@groenlinks.nl) of telefoon (06-51840742).
Help mee om onze boodschap aan publiek en politiek uit te dragen!!!