In de ledenvergadering op 21 februari gaven de leden van GroenLinks in Geldrop en Mierlo aan dat ze grote waarde hechten aan de continuering van de jarenlange samenwerking in de combinatiefractie PvdA/GroenLinks. Verder gaan met PvdA heeft dan ook de eerste voorkeur voor GroenLinks. Een sociale samenleving, linkse politiek en een groene en duurzame ontwikkeling van onze gemeenschappen moeten de belangrijkste peilers voor die samenwerking zijn.

Het bestuur presenteerde tijdens een ledenvergadering een voorstel voor continuering van de samenwerking met de PvdA in 2014 – 2018. Dit voorstel is gebaseerd op de eerder al door beide besturen overeen gekomen uitgangspunten.

Het voorstel dat de vorm heeft gekregen van een convenant is door de leden onderschreven en zal worden aangeboden aan het PvdA bestuur. De leden oordeelden dat de samenwerkingsovereenkomst met respect omgaat met de belangen en politieke idealen van beide partijen en voldoende realisme toont voor de politieke verhoudingen van dit moment. De aanwezige GroenLinksers zijn van mening dat het juist in deze economisch moeilijke tijd belangrijk is om de progressieve krachten te bundelen.

"Lokaal zullen we samen moeten knokken voor het in stand houden en verder ontwikkelen van een sociale en duurzame samenleving, waarin iedereen mee kan doen".

GroenLinks Geldrop-Mierlo wil graag snel aan de slag met een verkiezingsprogramma met oog voor de belangen van alle inwoners van Geldrop en Mierlo, nu en in de toekomst. We verwachten nu snel duidelijkheid of de twee partijen de huidige samenwerking voortzetten in de volgende bestuursperiode.