De afdeling GROENLINKS Strabrecht heeft de laatste jaren een slapend bestaan geleid. De twee leden Han Monteiro en Frans van Grunsven namen deze zomer het initiatief om daar verandering in te brengen. Met succes. Een groep van 6 mensen - in alfabetische volgorde: Jet Duenk, Peter van Ginneken, Frans van Grunsven, Jos Klomp, Han Monteiro en huidig voorzitter a.i. GROENLINKS Strabrecht Paul Paijens - werkt op dit moment plannen uit om GROENLINKS in deze regio weer actief en zichtbaar te laten zijn.

Een nieuw bestuur moet samen met een groep van actieve leden het GROENLINKS-geluid in deze regio weer meer laten klinken. Een politiek café, lezingen, een picknick of fotowedstrijd… het zijn zomaar wat ideeën. We willen toe naar een actieve afdeling waar in werkgroepen activiteiten worden bedacht en georganiseerd en nodigen enthousiaste GROENLINKSERS uit mee te doen. Om zo samen te werken aan een zichtbaar en actief GROENLINKS in Geldrop, Mierlo, Heeze, Leende, Nuenen en Someren.

De afdelingsledenvergadering van 15 maart a.s. zal deze nieuwe start markeren. Daar zullen de plannen worden gepresenteerd en zal een nieuw bestuur worden gekozen voor de komende twee jaar.