Op zaterdag 24 maart a.s. organiseert GroenLinks Geldrop-Mierlo een wandeling in “Sang en Goorkens” ten oosten van Mierlo, een bijzonder natuurgebied binnen onze gemeentegrenzen. We nodigen iedereen, jong en oud, uit om onder deskundige leiding van een gids van IVN, samen te genieten van het vele moois dat dit gebied te bieden heeft. Met deze actie willen we tegelijkertijd een statement maken tegen het beleid van Bleker. Laat zien dat je natuur belangrijk vindt en van mening bent dat niet zo maar een streep door natuurontwikkelingsplannen gehaald kan worden. Loop mee!

Wandel mee en laat daarmee zien dat je natuur belangrijk vindt.
Sang en Goorkens is een natte natuurparel, een uitgestrekt beekdalzone met bijzondere flora en fauna, waaronder de zeldzame IJsvogelvlinder. De gemeente had verregaande plannen voor het ontwikkelen van nieuwe natuur in dit gebied en om de verdroging tegen te gaan die de bijzondere flora en fauna in dit gebied bedreigt. Door geldgebrek zijn deze plannen in de ijskast gezet.

Het huidige beleid van Bleker haalt een streep door heel veel mooie natuurplannen.

• Bleker bezuinigt gedurende kabinetsperiode 72% op natuur
  • Hij maakt de ecologische hoofdstructuur (EHS) kleiner en decentraliseert het beleid naar de provincies maar geeft ze daarvoor niet de benodigde gelden en middelen
  • Hij past de regelgeving aan en heft hiermee bescherming op van gebieden en ook van soorten dieren.

Wij zijn het daar niet mee eens. Op meer dan 30 plekken in Nederland organiseren GroenLinks afdelingen wandelingen om zich uit te spreken voor natuur en tegen het beleid van Bleker. Geniet met ons van dit unieke gebied en spreek je ook uit. Iedereen is van harte welkom, je hoeft geen lid te zijn van GroenLinks. Ben je ook voor natuur? Loop dan mee.

Wanneer: 24 maart, 13.30 uur
Waar verzamelen: ’t Voortje te Mierlo (in de bocht bij picknickbank)
Onder leiding van Annie Kooijmans, IVN-Mierlo. Meewandelen is gratis. Gelet op de route moet je wel goed ter been zijn…

Wij zorgen voor een drankje en een hapje tijdens de wandeling. Wie wil meewandelen kan zich opgeven via geldrop-mierlo@groenlinks.nl of telefonisch: +31(0)6 51840742