In De Nuenense Krant zegt VVD waterschapbestuurder Johan van den Bruggen, dat "droge voeten" en het verlagen van de lasten voor de burger voor de VVD het enige is wat telt bij het waterschap. Dit schoot in het verkeerde keelgat van ons Nuenense lid Boudewijn Wilmar. Hij reageerde met een ingezonden brief. "De hele wereld gaat gebukt onder een aantal crises: een financiële en economische crisis, een energiecrisis en milieucrisis. Ieder mens is zich daar van bewust, alleen is dat niet doorgedrongen tot de VVD, want die praat alleen over verhoging van de maximum snelheid."

In het artikel stelt Boudewijn dat het bij GroenLinks, in tegenstelling tot de VVD, gaat om investeringen in duurzaamheid èn in economie. Want het gaat om de toekomst van onze kinderen en niet om je eigen belang. GroenLinks pleit in deze gure tijden niet voor een verhoging van de waterschapslasten voor de individuele burger, maar wel voor een investering in ontwikkeling van alles wat met water te maken heeft, in milieu èn in de toekomst. Verlaging van de waterschapslasten is het domste wat je dan kunt bedenken. Het volledige artikel van Boudewijn is te lezen in de bijlage van dit artikel.